Elektrokola se stala nejrychleji rostoucím segmentem cyklistického průmyslu. Zatímco křivky prodeje standardních horských a běžných kol jsou buď ploché, nebo klesají téměř ve všech kategoriích, elektrická kola i nadále zaznamenávají meziroční dvouciferný procentuální růst.
Jak se to tak stalo? Zásluhu na tom má to, že člověk je od přírody tvor líný? To úplně ne. Pokud vlastníte elektrokolo, neznamená to, že nemusíte vůbec šlapat. Většina lidí si elektrokolo kupuje, protože je rychlejší a pomáhá nám „šlapat“ do kopce. Na horském elektrokole se tak mohou projet i lidé, kteří mají problémy s pohybovým aparátem, nebo nemají tak dobrou fyzickou kondici.
Elektrokola nemusí být pouze městská, vyrábějí se i krosová a horská elektrokola, která vám usnadní výlet s rodinou i cestu do zaměstnání. U nich nebude tak důležitý dojezd a výkon, jako spíše jejich cena a vybavení. Většina má GPS navigaci, můžete je bezdrátově spárovat s chytrými hodinkami, ale i chytrým telefonem, budete tak snadno moci sledovat své jízdní pokroky.
Pro většinu z nás jsou kromě výdrže baterie, rychlosti a nájezdu elektrokola důležitá dvě hlediska – styl elektrokola a jeho pořizovací cena. Výrobců elektrokol je na světě mnoho. Od známých hráčů na trhu, jako je například Xiaomi, až po neznámé čínské producenty, jejichž kola objednáte například na AliExpressu. Od tohoto nákupu vás odradíme, protože neposkytují většinou žádný záruční a pozáruční servis a oprava elektrokola, motorku či výměna jeho baterie na vlastní náklady, není zrovna nejlevnější záležitostí a takový „levný nákup“ vás nakonec bude stát víc, než kdybyste hned na poprvé investovali do kvalitního elektrokola od ověřeného výrobce.
Co se týče stylu, kola se od sebe liší designem, lehkostí rámu, dámská elektrokola se liší od pánských i výraznějšími barvami, jakož i klasická dámská kola, také samolepkami, nákupními košíky a většinou svou lehčí konstrukcí.